RC review: Klub čarodějek – Trable s koštětem

Série: Klub čarodějek (Klukům vstup stále zakázán)
Díl: 2.
Žánr: Dětský a dívčí román
Počet stran: 104
Nakladatelství: Fortuna Libri
Rok vydání: 2012
Anotace: Tři členky Dívčího čarodějného klubu mají zase plné ruce práce. Starají se o zvířata starého pana Lisandera. Každé ráno jim dávají krmení. Když kvůli tomu Pim jednou málem přijde pozdě do školy, vyčaruje si létající čarodějné koště. Kouzlo se podaří tak skvěle, že se Pim nechce od svého nového společníka vůbec odloučit. Jenže pak koště uprostřed vyučování zaklepe na okno její třídy... Raz, dva, tři... kouzla začínají. A ty jsi při tom! Pravidla Dívčího čarodějného klubu: Užít si legraci. Hodně se smát. Občas udělat klukům ze života peklo!

Kouzlo

Pim má starosti, které si její kamarádky nedokáží ani představit. Musí se starat o svou mladší sestřičku, její rodiče se hádají a ona pravidelně nestíhá cestu do školy. Na jedné ze schůzek klubu se dívky rozhodnou stanovit, kdy přesně bude každá z nich chodit krmit zvířata do čarovného domu. Pim nemá čas po škole a tak se tam vydá před ní. Jenže zase nestíhá a tak ji napadne jediná věc. Použít jedno z kouzel, aby si mohla vyčarovat koště, jenže její přání nebylo přesné tak, jak si myslela a vše se začíná komplikovat. A do toho ještě třídní schůzky.

Emily a Cosima jsou nejlepší kamarádky Pim a spolu s ní sdílí kouzelný dům a všechna její obyvatele. Mezi ně patří mluvící králík, kozel a slepice. Všechno jsou to začarovaná stvoření, které jsou velmi inteligentní.

Čary máry

Čarodějnice jsem pokaždé zajímavým tématem k vypracování knihy o nich. Ať už je určena pro jakoukoli věkovou skupinu. Určitě každý zná Harryho Pottera, chlapce s čarodějnými schopnosti a jeho dobrodružství. Thomas Brezina se pustil do knihy, která volně navazuje na sérii knih Klukům vstup zakázán, jejich hlavními hrdinkami byly Lissi a Tinka. V každé knize se alespoň jednou použije nějaké kouzlo, které se nějak zvrtne.

Rakušan Thomas Brezina se narodil ve Vídni. Svou první knihu napsal již v osmi letech a měla 30 stránek! První opravdový úspěch však zaznamenal "teprve" v 15 letech, když vyhrál se svými pěti televizními scénáři "Velkou rakouskou cenu pro mládež". Po maturitě na gymnáziu trochu studoval, ale mnohem více se zabýval prací pro televizi. Měl a dosud i má vlastní TV pořady. Spolupracuje s TV a s rádiem rakouské společnosti ORF. A vlastně odtud - tedy z TV - se dostal právě ke psaní knih. Našlo si jej jedno vydavatelství, které mu nabídlo, aby začal psát knížky a on to zkusil. A velmi se mu to zalíbilo. Jako spisovatel píše od roku 1989. Jeho knih (převážně pro mládež) je již více než 400, byly přeloženy do 33 jazyků. Jeho heslo zní: "Čtení by mělo být dobrodružství." A víte, že každý den končí rozepsanou větou, aby mohl následujícího dne rychle navázat na svůj příběh?

Kniha se četla opravdu hodně dobře, smála jsem se u ní a ani jsem se nezastavovala nad chybami, kterých bylo opravdu jen minimum, ale jedna věc mě opravdu udivila. V jedné z posledních kapitol to bylo, jako kdyby tam byla vynechaná nějaká část knihy. Proto jsem si musela zbytek domyslet.

Nejsem a ani se už moc neblížím cílové skupině čtenářek, pro které je tato kniha napsaná. Je to čtení pro dívky, které s tím teprve začínají a nevadí jim, když je kniha od začátku do konce zrychlená. Byl to opravdu frmol, kulila jsem oči nad tím, jak rychle příběh plynul. Myslím, že by nestačilo ho rozepsat alespoň na dalších plus padesát stran. Nejméně.
Přesto jsem si čtení knihy užívala, ačkoliv mi na to stačila půl hodina a já ji měla za sebou. Thomase Brezinu mám opravdu hodně ráda. Jeho knihy (hlavně Klukům vstup zakázán) mě naučili si knihu užít a vracet se k dalším dílům sérií. A taky mě naučili tomu, co vlastně čtení znamená. Dá se říci, že kdyby nebylo jeho knih, nejspíš bych dnes ani nečetla. Proto mám dětskou radost z každé jeho knihu, i když není psaná pro mou věkovou kategorii. Mám ho ráda.
Přes to všechno se mi hrozně líbí, že v knize je dávám důraz na přátelství. V knize je ukázáno, jak by přesně mělo pravé kamarádství vypadat. Když je přítel v prekérní situaci, neotočíte se k němu zády, ale pomůžete mu. To se mi opravdu líbilo, přesně o tomhle by přátelství mělo být a tahle kniha k tomu dívky přímo nabádá. Tím si získává mé další sympatie.

Knize dávám 3 hvězdičky. A to hlavně pro tu část, kdy byl děj přímo násilně useknutý. No a taky proto, protože není pro mou věkovou kategorii, kdyby byla, dala bych jí hvězdiček více.

Chtěla bych poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku této knihy.

Pokud knihu nevlastníte a máte zájem o její koupení, můžete si ji objednat přímo na stránkách nakladatelství -ZDE.