sobota 26. května 2012

Review: Zaklínač I. - Poslední přání

Autor: Andrzej Sapkowski
Série: Zaklínač/Wiedźmin (Nejsem si jistá, nikde jsem to nemohla najít) :)
Originální název: Ostatnie zyczenie
Nakladateství: Leonardo, 2011
Žánr: Fantasy

Knihu jsem si chtěla už dlouho přečíst. Vlastně od chvíle, kdy jsem poprvé slyšela slovo Zaklínač dohromady se slovem kniha. Do té doby jsem si jen myslela, že je to nějaká pitomá počítačová hra a naprosto se o to nezajímala.
Vlastně se musím přiznat, že k Poslednímu přání jsem přišla jen díky náhodě. Byla jsem nemocná a poslala svou matku do knihovny s tím, ať mi půjčí druhý díl Tajného kruhu jestli tam bude a nějaké další knihy. No a ona přišla se dvěma a jedna z nich byla právě tahle. Byla jsem opravdu vyvedená z míry, že v té knihovně mají něco takového, ale uvítala jsem to s nadšením a začala číst.
Překvapilo mě, že kniha je psaná povídkovými příběhy. Co kapitola, to jiný příběh ze života Geralta. Milně jsem se domnívala, že kniha je o jednom jediném příběhu, ale rozhodně to neuškodilo, právě naopak, bylo to na tom asi to nejpovedenější a osvěžující.
Musím se přiznat, že asi nejvíc jsem v knize toužila potom, abych se dozvěděla, proč má Geralt ty bílé vlasy. Když přišlo odhalení byla jsem opravdu vykolejená, opravdu jsem si představovala vše možné, ale to ne.
Opravdu nepochopím, jak jsem mohla Zaklínače tak přehlížet. Popravdě, měla bych se stydět, protože a teď možná budu opravdu hnusná na všechny fantasy autory, které jsem zatím četla, nikdy jsem se ještě pro žádnou takovou knížku nenadchla. Opravdu jsem si ji užívala.
S tímhle článkem jsem si dávala načas jen proto, protože jsem chtěla vyzkoušet, za jak dlouho mě tohle opustí. No, zatím se nezdá, že bych měla mít nějaké připomínky k prvnímu dílu.
Rozhodně můžu jen doporučit. Kniha se opravdu četla sama a se díky přiloženým kapitolám Hlas rozumu dozvíte i něco víc o Geraltovi. Rozhodně bych doporučila všem fanouškům fantasy knih kteří tohle ještě nečetly o to, aby to co nejdříve změnily. Přecijen, kdo nečetl něco od Sapkovského, jakoby ani nebyl pravý čtenář fantasy knih.
Možná by nakonec ještě stálo o slovo to, jak byly dobře ztvárněni netvoři. Hlavně tedy ten čert. :) Ten mě docela pobavil.
No, abych už konečně skončila, prostě všem doporučuji. No a čekejte ode mě i něco o druhém dílu, protože i ten už čeká na mé přečtení. :)

10/10

Žádné komentáře:

Okomentovat