Série: Luxus
Díl: 1.
Žánr: Společenský román, Historický
Počet stran: 301
Nakladatelství: BBart
Rok vydání: 2011
Anotace: Život v přepychu Půvabné dívky v krásných šatech, které se baví až do svítání na večírcích, neodolatelní mladíci s prohnaným úsměvem a nebezpečnými úmysly. Drobné lži, temná tajemství a skandální vztahy. Takový je Manhattan v roce 1899… Manhattanské společenské scéně vládnou Elizabeth a Diana Hollandovy. Když zjistí, že jejich postavení je velice vratké, náhle všichni představují hrozbu pro jejich šťastnou budoucnost. Tenhle vzrušující výlet do věku nevinnosti, který se odehrává ve světě bohatství a klamu, má ovšem k nevinnosti nesmírně daleko.

Nevinnost

Elizabeth – Starší ze sester Hollandových. Jejím údělem po smrti otce je pomoci své rodině od zadlužení a to může udělat jen jedním způsobem a to je svatba s někým vlibným. Její matka se rozhodně, že tím pravým je Henry Schoonmaker. Jenže ona ho nemiluje, její srdce patří jejich kočímu Willovi. Mě osobně se Elizabeth líbila, i když někdy mi připadala až moc umělá.

Diana je mladší ze sester Hollandových. Nikdy nepatřila mezi typ lidí, kteří se nechají ochočit jako zvířata. Je sama sebou a s pravidly své doby si hlavu neláme, tedy až do chvíle, kdy potká Henryho, který se má stát manželem její sestry a zamiluje se do něj. Diana se mi líbila z ženských postav asi nejvíce.

Henry je jediným synem svého vlivného otce a rozhodně neví, co je to nouze. Jeho život se motá kolem večírků a žen a proto si ve společnosti vysloužil pověst známého lamače dívčích srdcí. Jeho vášni udělá přítrž jeho otec, když mu oznámí, že si musí vzít Elizabeth Hollandovou. Jenže nikdo nečeká, že by se Henry mohl zamilovat do Diany.

Penelope je pletichářská kamarádka Elizabeth. Jejím dlouholetým zájmem je vzít si Henryho a proto, když se dozví o chystané svatbě Elizabeth s Henrym, neštítí se udělat nic jen proto, aby je dostala od sebe. Je velmi rozmazlená a mezi Manhattanskou smetánku se dostala jen díky penězi získané vlivnosti jejího otce.

Hodnocení

Musím se přiznat, že knihu jsem si chtěla přečíst už nějakou dobu. Hlavně mě zajímalo, jak dobrá může být, protože děj je přecijen vložen do 19. století a v té době byly lidé jiné, než dnes a upřímně si nedokážu představit, že by bylo možné napsat něco o tom století, když jste s ním neměli nic společného. Ale opak se stal pravdou. Až na některé překladové fráze, ve kterých byla použita slova, která v té době jistě neznala, to bylo opravdu dobré. Bylo zajímavé nahlédnout pod pokličku Manhattenské smetánky a přicházet na to, že ať si kdo chce co chce říká, ani lidé na vrcholcích lidských žebříčků to nemají jednoduché.
Už od přečtení anotace musí být jasné, že Luxus je vlastně Gossip Girl, jen s tím rozdílem, že se zblízka prohlídneme život mládeže o dvě století později.
Na knize mi trochu vadilo, že každá kapitola byla psaná z pohledu jiného člověka. Střídali se tam povětšinou pohledy Elizabeth, Penelope, Diany, Liny (bývalá služebná Elizabeth) a Henryho, který jako jediný zastupoval mužské pohlaví v pohledech. No a právě to stále měnění pohledů mi trochu kazil dojem. Ne vždy mi ihned došlo, z kterého pohledu to zrovna je a tak jsem se musela zastavovat a přemýšlet nad tím.
I přesto, že jsem se chvílemi mírně ztrácela v ději jsem si dokázala najít i nějaké ty oblíbené postavy a i ty neoblíbené, i když to je trochu slabé slovo. Na vervy mi extrémně brnkala hlavně Penelope s Lilou, které byly opravdu mrchy v pravém slova smyslu, i když jedna z nich ne zas tak docela. Elizabeth mi taky chvílemi lezla na nervy a to stejné u Henryho. Diana a Will byly jediní, kteří si mě dokázaly získat.
Kniha se ale i přesto četla dobře, děj byl plynulý, ale poněkud předvídatelný. Rozhodně bych knihu nedoporučovala lidem, kteří mají rádi příběhy, které jsou prosáklé akcí a příšerami. Nic takového tu nenajdete, ale pokud si chcete odpočinout od všech fantasy, rozhodně si doporučuji přečíst tuhle knihu.

Knize dávám 3 hvězdičky s úmyslem si přečíst ještě další díly. Možná budou lepší.