neděle 27. května 2012

Review: Inkarceron


Autor: Catherine Fisherová
Překlad: Petra Diestlerová
Originální název: Incarceron
Série: Incarceron
Díl: 1.
Žánr: Fantasy, sci-fi, steampunk
Počet stran: 368
Nakladatelství: Klužní klub
Rok vydání: 2011
Anotace: Sedmnáctiletý Finn denně bojuje o život v Inkarceronu, obrovském vězení, které má vlastní inteligenci a krutě s ní střeží tisíce vězňů. Finn si je díky znamení na ruce jist, že se zde nenarodil jako ostatní, ale přišel Zvenčí. Claudia je dcerou Správce Inkarceronu a má se vdávat; nenáviděný princ jí byl nastrčen mocichtivou královnou. Panuje totiž navenek středověká Doba - supermoderní svět se zastavil a dobrovolně se zbavil vší techniky v zájmu míru. Claudia i Finn jsou vězni svých světů - jenže vše se změní, když naleznou křišťálový klíč, který jim umožní spolu komunikovat.

Odlišná vězení

Finn si pamatuje jen poslední tři roky svého života v Inkarceronu. Do té doby si nic nepamatuje. Ale jeho ví přesto jistě, on do Inkarceronu nepatří, narodil se venku a proto chce utéct, ale to není tak lehké. Z Inkarceronu se podle legend dostal jen jeden člověk, Sapphique.

Claudia je dcera strážce Inkarceronu. Už jako malá byla přislíbena princi Gilesovi, jenže když před třemi roky umřel po pádu z koně, královna ji zasnoubila s Gilesovým nevlastním bratrem Caspara. Claudie ho ale nechce a tak se snaží dokázat, že Gilesova smrt nebyla jen náhodou, že to byla vražda. A tak se dostane do otcovy pracovny a najde zvláštní klíč, který si odnese. Shodou okolní stejný klíč najde ve svém světě i Finn a oba dva se spolu díky němu spojí.

Inkarceron, ano čtete správně. Jako jeden z dalších hlavních hrdinů se dá brát i samotné vězení. Vysoce inteligentním, které vlastně už není jen vězením. Je rájem a přitom i peklem. Už před mnoha lety se víceméně vymklo kontrole a začalo dělat vše podle toho, jak se mu chtělo.

Ale přesto není ani jeden z těchto světů dokonalý. Lidé z vězení žijí v představách, jaké je to venku nádherné a obráceně. A není vězení, jako vězení. V normálních světě se rozhodlo o tom, že se svět vrátí zpět do minulých století. Žijí podle protokolů a všechna moderní technika je zakázána. Které vězení je to nejhorší?

Překlad

Přemýšlím a nemůžu na nic přijít. Inkarceron je jednou z mála knih, které mají kvalitní překlad. No a byla jednou z mála knih, ve kterých nebyly překlepy, nebo jsem je alespoň nenašla. Ale i kdyby, kniha byla opravdu kvalitně napsaná.

Hodnocení

Zprvu jsem knize moc nevěřila, přecijen i když byla přímo vynášena do nebes, nemyslela jsem si, že by mi mohl příběh knihy líbit. Inteligentní vězení a lidé zpátky ve středověku. To my neznělo zrovna moc dobře. Trvalo mi opravdu hodně dlouho, než jsem se rozhodla k přečtení.
Někdy jsem měla dojem, že mi kniha připomíná nějaké filmy, nebo jiné knihy, ale takových chvílí bylo opravdu hodně málo.
Musím se přiznat, že jen jsem za sebou měla sto stran, ihned mi bylo jasné, co přesně se na konci stane a jaký budou některá rozuzlení, ale i přesto mě kniha stále dokázala překvapovat. Čtenářům jsou některé věci až do odhalení naprosto nepochopitelné. Některá rozuzlení jsou opravdu překvapivá a u knihy se vám nestane, abyste se začaly nudit. Ale i přesto se v knize najde pár nesrovnalostí a některé scény mají jen krůček k tomu, aby se staly nudnými.

Přesto nelze autorce odepřít, že umí spár opravdu dobré knihy.
Ale i přesto jsem se rozhodla dát knize jen 4. hvězdičky, zase. Doufám, že druhý díl to dá na plný počet.

zdroj obrázků - http://weheartit.com/

Žádné komentáře:

Okomentovat